fläskfile baconbus

Nu har jag precis varit uppe och tagit mig en häligt varm dusch efter att ha ätit en god middag.
alla mina levande ljus är tända (jag bara ÄLSKAR levande ljus)  ytterligare några tavlor har även kommit på plats i storarummet, nu väntar jag bara hem mitt kistbord som Jeppe har och ett par snygga rullgardiner till två fönster, sen kan man nog säga att storarummet har fått sig ett rejält lyft! ;))

Till middag idag blev det något som jag har haft innan fläskfile baconbus men har provat på olika recept alla gånger och jag måste säga att det smakar inte samma varje gång, idag hittade jag mitt recept inne hos www.ensidamedmat.se  och det var gott, men tycker det smakar lika gott varje gång förstås,oavsett vart receptet har kommit från.



4-6 pers

ingredienser:

600 gram fläskfile
200 gram rökt skinka
200 gram färska champinjoner ( jag hade på burk)
4 dl grädde
1/2 kalvbuljong
2 dl vatten
1 vitlöksklyfta (pressad)
3 msk senap (slotts orginal hade jag hemma)
3 tomater
riven ost till topping (gärna parmesan) jag hade blandat

GÖR SÅ HÄR:

börja med att rensa och skiva fläskfilen i lite tunnare skivor, banka ut dom en aning och salta och peppra.
stek fläskfilen, lägg köttet till sidan och vispa ur stekjärnet med två dl vatten.
Häll stekbuljongen i en gryta så länge
Skiva tomaterna och bottna en ugnsform med dessa, lägg köttet ovanpå
strimla den rökta skinkan och strö över det på tomat o kött.
champinjonerna fräses en stund och läggs sen överst i formen
blanda ner grädde,buljong,senap och vitlök i buljongen och häll såsen över köttblandningen
sätt in i ugnen 225 grader i ca 25-30 minuter

Jag serverade med sallad och rösti

***smarrigt en fredag kväll***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0