min bror o jag!

Ja då har man kännt sig som en liten snok idag genom att gå igenom Farmors alla tillhrigheter eller i alla fall mycket av det, visst kändes det lite känsligt att gå där hemma i hennes lgh och plocka till sig saker men som jag sa innan, bättre att det kommer till användning inom familjen istället fär att säljas på loppis...dom sakerna jag har tagit t.ex..ja var gång man plockar fram dom så kommer man ju att tänka på farmor.
Tvättkorgen jag hade med mig gick bra att packa ner saker i och jag tyckte inte att jag tog sådär väldigt massa saker, däremot fick jag hennes säng och sängbord som kommer att åka upp i Denises rum imorgon, två par lampetter,och i det ena paret ska jag fixa nya lampskärmar, tog även hallmbäbeln som bestod av en furubyrå och en jättestor furospegel...ev tar jeppe det om han vill ha det.(annars behåller jag det själv) 
Sen tog jag lite skålar och diverse saker, några krus som jag vet att Lisette gärna vill ha när hon flyttar hemifrån.
två ljusstakar som pappa har gjort i unga år (svarvade)
Där fanns ju såååå mycket saker och jag tycker det är synd att inte Peter däk upp! där var massa gåsfigurer som jag vet att han har samlat på, men eftersom han inte kom så kommer ju alla dom sakerna gå till färsäljning, och varken stefan eller jag hade lust att plocka ner saker till Peter! han hade changsen att komma lixom oss två men tog inte den, så han får själv stå sitt kast om man säger så. Dom jag plockar färst och främst till är ju mina egna barn.
Imorgon ska vi hämta sängen och hallmbäbeln och då ska jag även fråga om vitrinskåpet i käket, är det ledigt så kommer jag ta även det!

Här är liiite av det jag tog med mig hem:


dom här fyra kristallsakerna
(foto på min farfar i bakgrunden)
skulle vilja ha på min farmor oxå men jag får väl kolla igenom mina foto och färstora upp ett.




två guldiga ljusstakar som pappa har gjort när han jobbade på kockums




Den här färstoringen fick jag oxå med mig av min pappa som ung, har redan en utav mamma och de ska jag rama in och såklart ta vara på.

ja och sen tog jag lite annat smått och gott som äggkoppar, bestick, lite handdukar och två dukar, m.m....m.m!
Jag är näjd!!! behäver inte vara så mycket egentligen bara man får *NÅGOT* minne utav farmor och det är då kristallsakerna som jag tog.
Varken Stefan eller jag var typ *hagalna* utan vi tog endast det som vi tyckte om och vi frågade varandra om det var ok att ta det,,det han ville ha..ville typ inte jag ha och vice versa men huvudsaken var att vi var äverens.
Imorgon när vi hämtar sängen och hallmbeln så ska jag ta ytterligare en flukt och se om det är mer man vill ha som man ev har missat? skulle kanske vara damsugaren i såna fall som de frågade om jag ville ha? är sa jag ju nej men jag ångrar mig lite idag! så vi får se imorgon om den ev är kvar...då kommer den hem till Oxie den oxå!

Kom just på mig själv med att jag faktist inte ätit så mycket som en *SMULA* på hela dagen och det är just därfär min mage skriker just nu...Hmmm....inte konstigt att man känner sig yr i bollen!! så japp nu ska jag ta och fixa mig en kopp te och två rostade smärgåsar med ost och marmelad. 

ha det gottigt!!  


Kommentarer
Postat av: Jayne

OJ...vilken STOR tvättkorg du måtte ha som fick plats med de salerna där i :)

Jag håller med dej till fullo... Klart man ska ta tillvara på saker som man vill ha först o främst, varför inte????

Gjorde ni rätt i!!!!

2011-01-10 @ 13:17:20
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag håller med dig.. Jag fick en deja vu känlsa när Jayne och jag skulle packa ihop pappas saker. Det kändes så märkligt att röra i an annan persons liv. Men så många minnen man har från så enkla saker som en vas eller nåt..

bra att ni kunde vara överens också.

Skönt

Kram

2011-01-13 @ 06:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0