keso omelett

säg cheeeeeessseee!!! :))
ja det kan man väl gott säga när man ätit denna goda och lättlagade omeletten :)
Inte var det väl någon festrätt precis men lagom gott sådär en vanlig dag mitt i veckan och snabbt som sören gick det att tillaga den oxå.
T om Denise som inte är så glad för Keso tog t om två gånger, om än det inte var stora portioner så *i alla fall* ;)

som sagt en väldigt lättlagad god mitt i veckan middag, och relativt nyttig oxå ju :))

Till 4-6 portioner behövs detta:

8 ägg
500 gram keso, naturell eller med smak? spelar ingen roll! (jag hade naturell)
ca 10 cm purjolök
1 paprika (grön hade jag) men man kan nog ha röd eller gul oxå! :)
400 gram rökt skinka
två tomater
riven ost
salt
peppar
paprikakrydda



GÖR SÅ HÄR:

börja med att vispa äggen i skål tillsammans med keson
strimla skinka, purjolök och paprika och häll ner det i ägg o kesoblandningen
salta, peppra och smaka av med paprikakryddan
smörj en ugnsfast form och häll i smeten i den
Lägg på skivad tomat och häll på lite riven ost

gratinera i 200 grader i ca 45-50 minuter

servera med sallad

Jag lät den svalna liiite innan jag åt utav den, smakade inte så mycket när den var så extremt varm..desstu godare var den efter en stund.

:receptet har jag funnit inne på www.matklubben.se


TESTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0