hungrig trots middag.

Som jag säger! Jag är hungrig trots att middagen var klar för någon timma sen? och hur kan jag egentligen säga att ALLT smakar gott när jag sällan smakar på det själv? Jo jag förlitar mig på både lille D och Store D och säger dom att det är gott, ja då får man väl såklart *LITA* på det! :)
Vet inte riktigt hur jag är *FUNTAD* när det gäller det här med att laga mat via recept?  För om jag ska vara RIKTIGT...RIKTIGT ÄRLIG..ljuger jag egentligen genom att säga här på bloggen att det smakar si och smakar så! Hmmm...(det där känns ganska hårt att erkänna) men FAKTUM är att jag sällan äter maten som jag lagat, jo kanske en liten klick dagen efter....som idag Tex..FÖRST IDAG SMAKADE JAG PÅ MATEN SOM JAG FIXADE TILL IGÅR *bulgariska korvgrytan* och JOODÅ...mycket riktigt, både lille D och store D sa ju att det var gott och visst var det jättegott, såååå ljuger TOTALT gör jag ju ändå inte!!
Samma med maten idag..jag har faktist provsmakat när jag stod där och fixade till det,ja man måste ju smaka av med kryddor och så, men ändå...när det sen kommer till kritan och man ska äta så klarar jag inte av det och varför har jag ingen aning om? En konstig Annettegrej helt enkelt!
En annan sak som jag oxå är VÄLDIGT konstig med är just det här med att jag helt enkelt MÅSTE slänga sista biten av vad det än gäller...skär jag en gurka tex så måste jag spara några cm på gurkan och slänga det, samma med allt vad jag tar mig till...om jag äter en bit kött...sista lilla biten på köttet kan jag bara inte få ner..det går till spillo...äter jag en smörgås...sista biten till felix...äter jag en banan.....sista biten hamnar i slasken...skär jag sallad så ...NIX...Sista salladen =örrrrk..
Några gånger har jag tagit bacon och stekt...jag använder alla skivorna utom just den sista??? precis som om det tar emot på nåt konstigt vis, och ganska svårt att förklara känslan av vad jag känner för den där *sista biten*
Jag har försökt...ja senast idag när jag skulle använda bambuskott i min gryta..hällde ut allt vatten från burken och hällde i bambuskotten i grytan...utom ett par stycken??!!! Ghaaaaaaaaa...jag var bara TVUNGEN att låta några bambuskott gå till spillo helt utan anledning, men mitt psyke sa liksom till mig....***STOPP OCH BELÄGG,NU ÄR DET BRA**** och japp sen kunde jag inte övertala mig själv.
Jag har försökt rannsaka mig själv vad mitt beteende kan bero på men jag kan lixom inte komma på någon anledning till varför jag är så konstig med vissa saker?
Men som sagt, det är ju ingen annan än jag själv som tänker på det och jag mår ju inte direkt dåligt av det men ändå! Hur kan man bli funtad på sådant vis? det är det som är frågan?

jaja...nu ska jag fixa undan middagen här och ev bre mig ett knäcke eller två trots att jag har fullt med middag framför näsan!!!! :)))???

(knepig kvinna)



så här lärde jag mina barn *mat*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0