kyckling i god sås

Tänkte jag skulle dela med mig av receptet som jag gjorde igår och som var fantastiskt gott och detta har jag hitat inne på matplatsen som jag har bland mina länkar.

Tyvärr missade jag att ta kort men det kan väl gå bra ändå?

Detta behövs till 4 pers

4 kycklingfileer
1 paket bacon
10 champinjoner
5 dl grädde
2 msk hackad timjan
2 msk hackad persilja
salt och peppar
lite soja för färgens skull

Gör så här:

klipp baconet och fräs det knaperstekt i en panna
dela svampen och fräs den tillsammans med baconet
Häll på grädden och låt småputtra en liten stund
krydda med dom färska kryddorna och salt o peppar
Tillsätt lite coloritsoya för färgens skull

Lägg kycklingfileerna i en smord ugnsform
häll såsen över
sätt in i ugnen på 200 grader i ca 30-35 min tills kycklingen är klar

servera med ris,pasta eller potatis och en grönsallad

SMAKAR UNDERBART

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0