Annettes köttgryta

Ja jag måste ju kalla denna grytan som jag gjort idag för *något* och vad passar väl då inte bättre än just Annettes köttgryta ;)
Jag fixade ju till denna grytan utan något som helst recept och den blev faktist god T om *L* Nu kommer jag inte ihåg exakt hur jag gjorde men på något ungefär kan jag ju berätta.
Det var ju egentligen meningen att jag skulle fixa ihop en biffstroganoff men så när jag väl stod där vid spisen så tänkte jag *NEPP...jag testar att göra en annan gryta utan den där stroganoff smaken*
så sagt och gjort så testade jag mig fram och det blev verkligen lyckat!! STOLT!!

detta hade jag i

700 gram ryggbiff
1 röd paprika
1 burk champinjoner
1 gul lök
1 1/2 tsk sambal olek
1 1/2 dl creme fraiche
ca 3 dl grädde
kinesisk soja
lite tomatpure
1 burk babymorötter
salt,vitlökspeppar
guldsoja för färgens skull

börja med att hacka lök,strimla paprikan och skär svampen i mindre bitar



strimla sen köttet



Börja med att bryna köttet i en stekgryta och salta lite
när köttet är brynt så häll i resten av hacket och låt alltsammans bryna en stund tillsammans, här kryddade jag även med vitlökspeppar och liiite mer salt
När allt är brynt så hällde jag på vatten så att det nästan täckte ingredienserna,låt allt småputtra ca 10 minuter
därefter hällde jag i creme fraiche och grädde..sen kinesisk soja,sambal olek, tomatpure och morötterna..Låt puttra på svag värme tills det tjocknar en aning..smaka av och se vad som mer kan behövas. Jag testade mig fram och det blev god smak på grytan, har som sagt inga exakta mått.



jag hade kokt ris och broccoli som tillbehör och grytan räcker till 4-6 portioner!
*SMASKIGT* för att vara gjord av mig och utan något Recept ;))


Kommentarer
Postat av: lisette

hahahahahaha jag visste det. jag visste du skulle gör anågot annat. tänkte det för mig själv. ser ju iaf gott ut :D

2011-03-02 @ 19:58:46
URL: http://lajsette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0