*Jag vet en dejlig Rosa*

Idag när jag kom hem så låg där ett litet kuvert i brevlådan med Denises Namn på och jag såg att det var från Heleneholmsskolan, kunde ju inte bärga mig för att öppna det trots att hon inte var hemma.



Det visade sig vara typ ett prov som hon ska komma dit och utföra utav den anledningen att det kan ge bättre tur att sen komma in på Linjen.
Hon ska typ provsjunga inför en jury och då får hon sjunga en valfri låt plus en låt som *de* bestämt och den låten heter *jag vet en dejlig Rosa*



Jag vet inte ens vad det är för en låt och det vet nog inte Denise heller, men hon får helt enkelt gå in till sin musiklärare och försöka göra upp en plan med henne.
Denise är ju som sagt inte så duktig på noter och sånt utan hon tycker ju bara det är kul att sjunga.
Men det kan ju vara en liten erfarenhet för henne och just det där med att sjunga inför en jury och visa vad hon går för, kan ju stärka självförtroendet något enormt!
Lisette har lovat ställa upp och följa med henne den dagen så att hon har någon med som kan *stötta och puffa på*
Men som sagt...det första hon måste göra är att snacka med sin musiklärare så hon kan få rätt på texten till Rosa sången och öva in den, samt att hon måste träna på en annan låt som hon kan tycka om.

Man kan bara hoppas på att det går bra! :))


Kommentarer
Postat av: Petra

Så kul! Hoppas det går bra och hon kommer in om hon vill gå där!!

2011-03-10 @ 07:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0