vänd på steken

*Vänd på steken*
är väl ett ganska bra uttryck för att kunna känna efter om man gör rätt eller fel i något sammanhang.
Jag har ofta använt just den repliken när man diskuterar något som känns fel och orättvist.
att kunna vända på steken i ett förhållande tycker jag är ganska viktigt, kan man inte det, då tycker jag man är lite självkär och då tror den som inte kan vända att han/hon gör allt rätt...den andra gör bara fel.
Man vill ju bli behandlad så som man själv behandlar andra och då kan det vara lätt att ta dessa orden till sig...man kan fråga sig själv...*om jag gör på detta viset och sen vänder på steken,gillar min partner det då*?

imorse fick jag till det ganska bra, vi tjafsade om en sak som han gjort och då drog jag till medett förslag på vad jag skulle göra (något liknande som han gjort mot mig) sen frågade jag om det var OK?
Han bara tittade på mig och frågade, *vad vill du att jag ska svara på det* ?
jag- jag bara undrar om det är ok?
han- NEJ
Jag- ok, men varför var det ok för dig att göra så mot mig då?? **VÄND PÅ STEKEN** vad är skillnaden mellan dina och mina rättfärdigheter?

Det såg ut som om där gick upp ett liiiiiten ljus för honom för han bad om URSÄKT och lovade nästan på sina bara knän att det inte skulle upprepas.
Visst dom där orden har jag hört innan, men denna gången tog han till sig det där med att *vända på steken*
har han aldrig gjort innan och jag hoppas han fick sig en liten tankeställare? det återstår ju så se!?

Så alla där ute
GLÖM INTE ATT VÄNDA PÅ STEKEN OCH FRÅGA ER OM DET ÄR OK ATT GÖRA EN SAK FÖR DIG SJÄLV, MEN INTE ACCEPTERAR ATT DIN PARTNER GÖR SAMMA SAK!!
DÅ ÄR DET NÅGOT SOM ÄR FEL OCH DÅ ÄR MAN SJÄLVGOD OCH RESPEKTLÖS!


bildkälla: google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0