DET DÄR MED LUKTER!

Vad ska man säga? alla vi människor har väl våra favoritdofter/lukter som man gillar mer än allt annat i livet?
En del gillar jordgubbsdoft,en annan gillar doften utav hö,och en tredje gillar en doft av nyklippt gräs? Och visst luktar väl alla dessa tre dofterna jag nämnde helt GUDOMLIGT!!!? VISST.....Sen finns det ju människor som MIG då som gillar det där lite annorlunda! OCH VAD ÄR DÅ ANNORLUNDA KAN MAN FRÅGA SIG????

Jo det är den där lite speciella doften som MÅNGA kan ta avstånd till!!
som tex



Mmmm...fy fabian vad det luktar gott!! jag bara ÄLSKAR bensin och garagedoft samtidigt...när jag var liten flicka och skulle ner i pappas garage så NJÖÖÖÖÖÖT Jag allt vad jag kunde från det att jag kom in i garaget tills jag kom fram till bilen..MYYYY GOOD vilken ljuvlig doft!!

Sen har jag en annan dogt som jag bara ÄLSKAR!!! och det är det här med sköljmedel till sina kläder!! Mmmm..kan stå och lukta på ett klädesplagg hur länge som helst efter att det har blivit tvättat, just bara för att få in den härligt goda doften i näsan och det får gärna lukta liiiiiiite sådär jordaktigt oxå ;)


Ohhh...va gott det luktar!!!


En annan doft som VERKLIGEN  är en favorit är JORD, ja allt som har med jord att göra har jag älskat att lukta på ända sen dagen då Denise föddes...när hon låg i min mage så T om smakade jag på jord...Hmmm...HUR KONSTIG KAN MAN BLI EGENTLIGEN?? :)) en det är sant! JA DET ÄR DAGENS SANNING!!
fortfarande idag kan jag känna behov av att få lukta in den där speciella jorddoften och häromdagen när jag och min kollega Mona gick på Konsum så såg vi nypotatis....Mmmmmm...jag kände både lukt och smak på avstånd OCH så fort jag såg dessa härliga små pyttepotatis! JAG VAR BARA TVUNGEN ATT GÅ OCH SNIFFA IN DERAS HÄRLIGA DOFT! Finns det något LJUVLIGARE?



Vet inte varifrån jag fått mina konstiga doftensymer ifrån men gud vad jag njuter av mina dofter när dom väl kommer i min väg.

sommar luktar gott
vinter kan oxå lukta fräcsht
våren sprider sina dofter av knoppar och bär
hösten delar med sig av lite ruttna löv------Mmmmmmmmm......DOFTEN AV RUTTENHET gillar jag :))

VAD ÄR DIN FAVORITDOFT?


Kommentarer
Postat av: jayne

Men..oj va lika vi är!!!

Jag älskar också bensindoft...älskade garagen, förutan att det var läskiga annars..men doften..mmmm...sjukt absolut.

Sköljmedel..jaaaaa..sån doft skulle man haft som parfym..hi hi hi hi.. Lasse kan bli tokig på mig, jag ska jämta dofta innan vi köper.."men du vet ju hur de luktar"... ha ha ha

jord..nja njo... inte helt fel faktiskt.

Något annat jag gillar...hm..Dove doften...på orginalen...mmmm Delial.. ha ha ha ha

Kram, ska läsa in mig..var länge sedan jag surfde bland bloggarnas vågooor.

2011-05-26 @ 11:06:18
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0