dubbelpanerad lövbiff med ost o skinka

MMMM,,,Vilken festmåltid jag lagade idag när jag kom hem :) yammi...yammi säger jag bara och speciellt svårt var det inte heller, lite moment med att panera i både vetemjöl och ströbröd men det var det värt :)
Detta recept hittade jag inne hos www.camilla.com som jag har bland mina länkar här brevid :) och jag kommer absolut att göra dessa goda lövbiffar igen, ja man kan ha det som bjudning t om, fast kanske inte med potatismos då? men kanske med potatisgratäng eller pommes och en god svampsås T ex?

Receptet lyder såhär till 4 pers:

4 lövbiffar
dijonsenap
4 skivor rökt skinka
8 skivor smakrik ost
salt/peppar

till paneringen:

3 ägg
2 dl vetemjöl
2-3 dl skorpmjöl
salt/peppar

Gör så här:

börja med att salta och peppra lövbiffarna på bägge sidorna
bre lite dijonsenap på var och en skiva
lägg på en skiva ost, en skiva skinka och sen en skiva ost igen


denna bild har jag lånat av www.camilla.com

Vik sedan lövbiffen nästan på mitten, men man ska lägga översta toppen som ett lock


som på bilden här, som jag även den har lånat av www.camilla.com

Vispa ägget i en skål, vetemjöl i en skål tillsammans med lite salt och peppar och sen ströbröd i en tredje skål.

doppa ner lövbiffarna, först i mjölblandningen, sen ägget och sist i ströbrödet.

Värm upp en stekpanna med lite margarin och bryn sen lövbiffarna där på lagom värme tills de har fått lite färg.

Jag serverade mina lövbiffar tillsammans med potatismos, stekta färska champinjoner och tomathalvor.

SÅÅÅÅ GOTT!!



Nästa gång ska jag testa att fylla dom med mögelost och stekt svamp :)) kan säkert bli riktigt smarrigt det oxå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0