nötfärsbiffar i tomatgräddsås

Lagade en ganska lätt och god middag idag när jag kom hem från jobb, jag hade tagit fram oxfärs igår som jag hade i frysen och letade upp detta receptet som faktist smakade helt ok.



Detta behövs om man ska fixa till denna middag!

1 kg nötfärs
2 dl mjölk
3-4 msk potatismjöl
salt
svartpeppar/vitpeppar/kryddpeppar
jag kryddade även med paprikakrydda och allkrydda

Till såsen:

2 burkar krossade tomater
5 dl matlagningsgrädde
lite soya
salt

Gör så här:

blanda nötfärsen med mjölk,potatismjöl och kryddor (smaka av)
forma till biffar och stek i margarin i en stakpanna

blanda ihopa såsen i en stekgryta och lägg sen i biffarna där när dom är färdigstekta
Låt puttra på svag värme i ca 10-15 minuter



Biffarna i stekjärnet och såsen+ någon färdig biff sidan om



Alla biffarna ligger och gottar sig i såsen



Klart för att avnjutas :)) jag serverade med tagilitelle och wokgrönsaker men det är nog lika gott att ha potatis till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0