Kalops

Min Älsklingsrätt :)
ja jag hittade billig högrev på konsum, 39 kronor kg och jag blev bara så sjukt sugen på kalops, det var så länge sen jag åt det och det är min absoluta favoriträtt! sagt och gjort så bestämdes det idag på jobb att jag skulle fixa kalops till middag.
och så här gör jag min kalops

1,2 kg högrev
4 ganska stora morötter
4 lökar
kryddpeppar
lagerblad
salt
vatten
soja
ev redning

skiva köttet i mindre bitar och bryn dom i lite smör i en stekgryta,salta o peppra
skala och skiva morötterna i slantar
skala och skär löken i klyftor
när köttet är brynt runt om så lägg även i lök och morötter och låt det sjuda med en stund.
Häll på vatten så att det precis täcker köttet.
i med några lagerblad och några kryddpepparkorn
låt sjuda under lock 2-3 timmar..ju längre tid..ju mörare blir ju köttet.
häll på lite koloritsoya och smaka ev av med lite mer salt.
blir såsen för tunn så gör en redning på maizena och vatten.

servera med grönsaker,kokt potatis och rödbetor



MUMSFILLISMASKEN!! ;))

detta är bara sååå gott!!!


Nu håller Lisette på att fixa i sitt rum, Denise har Erik här hemma och Mr D har sklocknat på sofflocket och jag har nyss städat undan disken :)
Det ska bli så skönt att vara ledig imorgon, ska låta mobilen larma som vanligt..men ska bara stänga av den och vända mig om och somna om skönt igen :) finns väl inget bättre?!!
vad ska jag hitta på imorgon då? Njaaa...har faktist ingenting bestämt utan jag tar dagen som den kommer.

Ha en skön Fredagkväll alla där ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0