pasta och köttfärsgratäng




Igår blev det detta till middag, en rätt som var både otroligt LÄTTLAGAT och otroligt GOD
jättebra middag en dag mitt i veckan när man inte har lust att stå framför spisen hela kvällen :)

Detta behövs till 4-5 personer

400-500 gram blandfärs
1 paket bacon
4 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
1 dl chilisås
6 dl okokta spiralmakaroner
salt o peppar
1 1/2 dl riven ost

Gör så här:

Börja med att skära baconet i mindre bitar och bryn det i en stekpanna, blanda ner färsen och låt det bryna med baconet en stund, ( här kryddade jag med lite vitpappar och svartpeppar och även en gnutta dragon
smöra en ugnsform och häll i 6 dl okokta makaroner i formen
bre köttfärs/baconröran över makaronerna.

SÅSEN:

blanda grädde, creme fraiche,chilisås, salt och peppar och låt det koka upp

Häll såsen över kött och makaroner
Viktigt att makaronerna ligger under såsen, och inte sticker fram.
toppa med riven ost
in i ugnen 200 grader i ca 20-30 min

(pilla fram en makaron och känn när dom är klara) :)

servera med sallad

SMAKLIG SPIS!!


pS ....Idag blir det min absoluta älsklingsrätt till middag :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0