såå TRÖTT!!



Är såå förbaskat trött på att tjata på Denise på morgnarna!! Själv är jag ledig idag men fick ÄNDÅ stiga upp för att se så hon kommer iväg till skolan.
När klockan var 6 började jag kalla på henne och hon i sin tur blir sur och arg och påstår att hon ÄR vaken, men jag hör ju på andningen att hon somnar om hela tiden.
Jag kommer ihåg att jag hade problem med Jeppe oxå, men han har ju skärp till sig, eller rättare sagt HAN VAR JU TVUNGEN TILL ATT SKÄRPA TILL SIG, när han själv fick lgh och jobb,,,för att överhuvudtaget kunna få lön.
Jag har förklarat för Denise att det är INGET arbete som tillåter att man kommer försent jämt och ständigt!!
Och jag är livrädd att hon ska missa för mycket lektioner om hon kommer försent att dom till slut stänger av henne, Gymnasiet är ju trots allt frivilligt!!!
Det blir ju inget av människor idag som INTE går gymasiet, man ska ju ha utbildning till allt!!
Därför tjatar och gnatar jag på henne, vad blir det annars av henne?

Jag är sååå tacksam idag över att både jeppe och Lisette har jobb och kan tjäna sina egna pengar, sen att dom inte har världens drömjobb, det är en annan sak!! men dom klarar sig i alla fall och det är ju det livet går ut på!

Just nu är jag väldigt orolig över Denises framtid, om hon inte ens kan ta liiiiite ansvar själv genom att komma upp i tid på morgonen. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det?
Får väl börja gömma undan datan på kvällarna så att hon inte kan sitta på den halva nätterna!!

Något måste jag göra!

Kommentarer
Postat av: jayne

Ja.... samma problematik här hemma.



Sen vet man, jag, ju att ju mer jag gör så här.. desto mer vet ju de att kan ligga kvar i sängen.. för jag kommer ju att se till så att de kommer upp.



Himla knepigt... har försökt massor olika saker men ändå...så står jag där än idag och ropar, ropar, ropar.. springer upp och ner i trappan.. innan de kommer ner. Härliga morgnar man har, brukar jag säga. JAG kan ju inte njuta och ta det lugnt...



Sanslöst..... har inget svar alls... tyvärr....Men jag tror att det kommer lösa sig.. DET tror jag. Kram

2012-01-14 @ 10:31:27
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0