KOMPLICERAT?

så gott det blev!!! Min fredags-rätt!!,,ja jag har gjort detta innan men det var JÄTTELÄNGESEN men så idag när jag rotade fram en massa så kom jag på att jag kunde fixa detta igen, man kan typ ha allt möjligt som fyllning i dessa goda bröd.



idag hittade jag skinka,tomater,lök, mozzarellaost och köttfärs sen vi hade tacokväll.

som krydda använde jag vitlökspeppar,dijonsenap och lite majonäs.

 


smöra ena tortillan med senap o majonäs, lägg på¨övriga ingredienser
lägg ett lock på med ett annat tortillabröd.


stek tortillabröden på stekjärnet så innehållet smälter och brödet får fin yta på båda sidor.

 


en av mina Tortillas blev väldigt bränd men den blev god ändå, men man ska nog passa spisen hela tiden.


blev jättegott! ( men man ska helst äta dom aldeles nygräddade för då är det bara MUMS OCH KNAPRIGT )

Värmer man dom i ugnen så blir de gärna lite mjuka.

Annars REK jag detta som en lätt fredagsrätt tillsammans med lite fräch sallad.jättesmaskigt och man kan fylla tortillabröden med precis vad som helst.

 

SÅ HÄR GJORDE JAG

En paket tortilla 8-pack

dijonsenap

1 lök

majonäs ( efter behag)

strimlad rökt skinka

1 pkt mozzarellaorst

10 skivor vanlig hushållsost

2 tomater i skivor

 

GÖR SÅ HÄR:

lägg fram fyra av tortillabröden

bre på lite dijonsenap på alla 4 bröden

ringla över lite majonäs

lägg på strimlad skinka, hackad lök, mozzarellaskivor och tomatskivor

krydda med peppar o oregano

lägg på ett lock av en annan tortilla

Värm upp en stekpanna (utan smör eller olja)

lägg i tortillan och  låt det få färg, vänd o låt andra sidan få färg.

När osten smält och tortillan fått färg, vänd upp den på en tallrik o dela i 4 delar, servera HELST direkt med lite sallad.

 

MUMS!!



Kommentarer
Postat av: Malou

Ser super gott ut!!

Trevlig helg



Kram malou

2009-11-14 @ 09:29:53
URL: http://hacker.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0