Smaken som baken

Idag hittade jag ett recept på matklubben som jag tyckte verkade jättespännande!! MEN GUD VILKEN BESVIKELSE!!! ja allt kan ju inte vara gott som man hittar såklart men jag trodde faktist att detta skulle smaka mer än vad det gjorde! Såklart så smakar ju allt gott när man e hungrig vilket hela fam var idag efter all möblering och div göromål, men ändå! Detta trodde jag man ev kunde bjuda på i framtiden men NEJ ABSOLUT INTE!.....Låter nästan som om det var SKITÄCKLIGT!! hahaha...men nä det gick att äta så det är inte det, men jag hade förväntat mig mer *smaker* om man säger så!

Hör bara här så gott det låter!

500 gram kassler

1 burk konserverade päron 415 gram

150 gram gorgonsolaost

5 dl grädde

GÖR SÅ HÄR:

skiva kasslern i tunna skivor och lägg skivorna omlott i en ugnsform

dela pärona på hälften och lägg dom över kasslern

slå grädde över och smula sen över gorgonzolaosten

sätt in i ugn i 225 grader i ca 25-30 minuter

servera med ris o grönsallad


här e allt förberett, kassler, päron, gorgozolaost o grädde ( såg himmla gott ut)

och här e det klart,,,,ser himmla gott ut men vart blev päronsmaken av??? man känner inte en gnutta av det där söta päronet? och det är väl det som e meningen?




såsen var oxå himmla *rinnig* fast ändå liiiite god i smaken förstås, men NEJ...detta är inget som jag kommer att göra om igen :)
Menar bara att likaväl som man ger eloge för vissa maträtter så kan man ju även ge kritik för vissa!
Dom som har gett detta recept en 5 i betyg måtte va GALNA! men som sagt smaken den är som




BAKEN=DELAD!! :))



Kommentarer
Postat av: Jayne

ha ha ha ha...japp SÅ är det.

KUL att läsa om att det ngn gång också blir besvikelse.. ja kul...du förstår.

Vi är friska igen här hemma! Men vi tog det lugnt hemma i lördags, vågade inte ge oss iväg på fest. Får bli en annan gång.

2010-03-08 @ 20:21:55
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0