Påskmustkyckling

Tänkte att jag skulle ta och sätta in det mustigt goda receptet som jag gjorde häromdagen och detta hittade jag inne hos www.camilla.com  och jag tackar henne för en underbart god måltid :)
Vi är ju bara tre här hemma nu men jag följer alltid recept på 4 personer eftersom ibland kan det ju bli en skvätt över även till Felix som oxå älskar mat ;))
Så här gott såg det i alla fall ut när det var upplagt på tallrikar


en mamma,pappa,barn tallrik om man ser på ristornen ;))

Detta kan jag helt klart testa igen men nästa gång ska jag ju testa med ursprunget *JULMUST* jag fick ju använda *PÅSKMUST* men visst smakar det väl likadant?

Detta behövs till 4 pers:

4 kycklingfileer
2 dl creme fraiche
2 dl påskmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk ingefära
1 tsk torkad rosmarin
1 msk soya

Gör så här:

Dela fileerna på längden så att det blir två kött skivor utav varje filee
Bryn dom i en stekgryta ( här saltade o pepprade jag en aning, eftersom jag inte gillar när det luktar rått i järnet)
blanda ihopa creme fraiche,jul/påsk-must,soya och kryddor och häll i det bland den brynta kycklingen..lägg i en hönsbuljongtärning och låt allt sjuda ( mitt fick stå och sjuda ca en halvtimme) 
 
Eftersom vi älskar sås här hemma så gjorde jag dubbel sats, tyckte att det lät så lite annars och jag fick även reda av min sås lite eftersom den var ganska tunn.

Under tiden som kyckligen skjuder i sin sås så fixar man till det man vill servera med och i mitt fall så blev det ris och brysselkål.


kycklingen ligger och gottar sig i påskmust-blandningen :)


smörvända brysselkål är bara sååååå gott till brunsås och lingon/gele..

HELT KLART VÄRT ATT TESTAS

Idag är det Fredag och då ska det bli grillat
det måste man bara i detta UNDERBARA VÄDER!!

:))


Kommentarer
Postat av: lisette

haha jag ska skrtiva :P måste bara komma hem och andas :;D

2011-04-16 @ 11:29:50
URL: http://lajsette.blogg.se/
Postat av: jayne

Du är rolig.... julmust och påskmust är samma sak!!!

Hm.... vilkan var mamma tallriken.. enpuckel, två pucklar eller trepucklar... :)



Kram på dej

2011-04-17 @ 09:44:15
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0