kycklinggryta med avocado




Detta behövs till 4-5 portioner

3 kycklingfileer
1/2-1 strimlad purjolök
2-3 msk mango chutney
curry
salt
kinasoya
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1 hönsbuljongtärning
3 dl vatten
2 mogna avocado

GÖR SÅ HÄR:

Skär kycklignen i mindre bitar och bryn dom i lite smör i en stekgryta
strimla purjolöken och låt den bryna med kycklingen
strö över curry och salt
Häll på vatten,mango chutney och lägg i buljongtärningen
Låt puttra en stund.
Tillsätt creme fraiche och grädde och smaka av med soja o ev mer curry
låt koka upp
skiva avocadon i mindre delar
ta grytan från plattan och lägg i avocadon

servera med ris och god sallad och cashewnötter (inget tvång)

e får man reda av såsen med lite maizena om man vill ha den lite tjockare (jag gjorde det) och jag la även i några svarta oliver som jag hade hemma.

lättlagat och mycket gott så testa nu detta! :))




DAGEN IDAG!

har varit ganska lugn på jobbet, vi skulle ju egentligen ha APT men eftersom chefen har sem så blev det inget med det :) Kvällen erbjöd sig att ta över larmtelefonerna så att vi alla på dagen kunde få gå hem redan halv 3
TACK FÖR DET! :)
såklart så uppskattas varje minut!
Jag hade bilen idag eftersom mr D varit ledig, så jag tog mig en runda till B&W gick snabbt och kollade lite reapriser och köpte mig en skitsöt svart tunika :) den har kostat 300 hundra men nu var allt på halva priset!
Mr D har plockat ner sin säng idag, ja för Lisette ska ju snart flytta hem igen på ett år för att spara ihopa till en insatslgh, men han fick blåsa upp sin madrass...jag pallar f-n inte ha honom i mitt sovrum..han snarkar ju som kom och hjälp mig dö! Visst jag snarkar oxå men det är ju inget som jag lider över :)
Han går oxå alltid och lägger sig mycket tidigare än vad jag gör och när då jag ska lägga mig så snarkar han för kung och fosterland!!! så NIX....han får ligga var han vill men inte inne hos mig! och det vet han om!
Jag har aldrig sovit så gott som jag gör nu sen vi fick  delade sovrum och jag är inte villig att börja dela rum med honom igen!
Idag har jag återigen börjat känna mig snuvig..är såååå trött på denna förkylning som kommer och går hela tiden!  Kan man inte bara bli riktigt j-la förkyld en endaste gång så att man blir av med skitet sen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0