Revben i marinad

Äntligen är det lille julafton men den är absolut inte som förr i världen, då e var den rent ut sagt mysig... Jag o nr D Gick och förberedde Janssons,köttbullar och julklappar och pratade om lite allt möjligt samtidigt som vi tog oss en liten drink :) ja det var riktigt mysigt förr måste jag erkänna, den känslan är helt borta idag!! Visst älskar jag att det snart är julafton och allt men gemenskapen saknar jag, idag har jag fixar revbenen och fläskkorven, mr D skulle fixa Jansson och jodå det gjorde han, men hur trevligt hade vi det???? NOT!! han började gnälla över att jag inte ville hjälpa han skala potatis.
Men han har ju haft hela dagen på sig medan jag jobbat, istället kommer han hem halv 8 på kvällen på ett jäkla dåligt humör och bara kräver och ger en dåliga vibbar. Jag slog näven i bordet och sa till han att nu får det fan vara nog med att driva med mig, vet inte om det hjälpte men han blev tyst i alla fall ;) jag kommer inte acceptera att få på käften denna julen, inte så som jag har stressat med julklappar o annat medan han själv mestadels har stått ute i sin s.k verkstad.
Vet inte vad det beror på men vi har inte längre något gemensamt, haha ..vi pratar ju knappt med varandra längre,känns nästan som om man bor ihopa med sin bror eller nåt?
Men nu ska jag ha det trevligt imorgon i alla fall hemma hos Lisette och njuta av mina barn och mitt lilla barnbarn, INGET ska få förstöra julafonen hemma hos dottra min...hennes första egna jul ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0