korvstroganoff

åhh så blev man mätt i lilla maggen idag oxå :)  och idag blev det korv stroganoff och det smakar ju alltid lika gott


Till min stroganoff idag hade jag

800 gram falukorv
1 röd paprika
1 grön paprika
2 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
3-4 dl grädde
några svarta oliver
vatten
2 msk chilisås
1 tsk sambal olek
tomatpure
salt och vitlökspeppar

Skiva korven i stavar
hacka paprikorna
skiva vitlöken i mindre bitar

bryn korv,parika och vitlök i en stekgryta
Häll på vatten så att det knappt täcker och låt puttra en stund
Häll sedan ner cremefraiche,sambal olek, chilisås och kryddor
och rör i lite tomatpure
sedan grädden
Låt puttra på svag värme tills riset är klart..
jag hade även i ett par svarta oliver som jag hade i kylskåpet.

Blir ganska mycket mat men det är bara bra så fick man ju en matlåda med sig till jobb imorgon :)) och eftersom jag ska ut och handla presenter direkt efter jobbet imorgon så blir det bra med lite varm mat på jobbet.

Ja nu fyller ju snart både Lisette och Denise år så det är full rulle och jag vet ABSOLUT INTE vad jag ska handla till dom?  men Mobilia har ju ganska många affärer att välja på så det får bli där imorgon som jag kommer att gå och leta o leta o LEEEETAAAA!! Kanske jag t om hittar en och annan julklapp? :)) vore ju bra isåfall...så är man ett steg närmare julklappshandlingen ;)) ska ju försöka undvika den där värsta julklappsstressen som jag brukar vara med om VAREVIGA JUL! *Phuuu*  men så har jag ju sagt innan :)) och oftast blir det ändå att jag är ute i sista minuten!
Man lär sig tydligen ALDRIG VISSA MISSTAG!!!

Nu ska jag kolla efter nåt att bjussa på under söndagen då Denise fyller 16.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0