lax i dillsås

Så nu är man mätt och belåten även denna Måndag :) har nyss gjort en laxrätt som jag har haft innan, men den är så god så den kan man göra många gånger om :)) och till det så gjorde jag blomkålsris istället för vanligt ris :) smakade hur gott som helst och är ju ganska nyttigt oxå :)



Till 4 portioner:

4 laxfileer
4 dl grädde
3 msk majonäs
i knippe dill
salt
citronpeppar

Börja med att smöra en form, salta och citronpeppra laxen och lägg dom i formen
värm ugnen till 225 grader och sätt in laxen i ca 12 minuter
gör under tiden iordning såsen på grädde,majonäs och dill och häll den över laxen
In i ugnen igen i ytterligare ca 10-15 min.

Blomkålsris:

1 stort blomlålshuvud
salt

koka upp rikligt med vatten i en kastrull, salta.
riv blomkålen på grövsta sidan av ett rivjärn


När vattnet kokar så lägg i blomkålskrosset och låt vara i vattnet 15-20 SEK
häll av vattnet i en sil och servera direkt med laxen

Jättegott var det och ett bra allternativ istället för potatis eller ris, nån gång ska jag även testa med köttfärssås!! typ istället för pasta :))

Denna middag är jättelätt att göra och det går snabbt som attan  att fixa till :)

Nu ska jag kolla igenom lite recept och se vad man kan hitta på för gottigt imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0