1 Januari 2012

Känns lite konstigt att skriva 2012 nu helt plötsligt och det har jag fått göra ett par gånger idag när jag skrivit nya medicinlistor till Vårdtagarna, för det tar ju ett tag innan man vänjer sig :)
Ni kan tro att man varit seg på jobbet idag men det är ju inte så konstigt med tanke på att man säkert inte somnade förrän närmare än halv 3 inatt och sen upp redan halv 5 *Phuuu* så idag när jag kom hem så slängde jag mig på soffan och slumrade till efter en stund..så skönt att bara få lägga sig under en filt och bara känna ögonen trilla ner för att få sova en liten stund :))
Dagens första dag har varit ok åtminstone, alla som skulle jobba kom till jobb som de skulle och det är ju skönt, menar är det en nyårsdag så är det...man vet aldrig med det där att bli hastigt sjuk en sådan dag ;)
Idag fick jag höra talas om en *Dukandiet* som jag är sugen på att prova på och isåfall kommer jag starta med den imorgon..måste bara läsa på lite innan jag startar den så att jag vet ungefär vad man kan få lov att äta och inte äta.
Jag fattar i alla fall att man mestadels bara ska få äta proteiner, som kött,fisk,ägg och lätta mejeriprodukter.
Den ska vara ganska effektiv har jag fått höra så man kan ju alltid testa :)
Det kan vara värt ett försök!!
Ucsh för det här med bantning men nu efter jul o nyår känner man att man gärna vill gå ner ett par kg! så att man kan visa sig barbent till sommaren :)
lyckos dom som aldrig behöver tänka på vad dom äter!! Måste vara helt gudomligt att bara få stoppa in utan att behöva tänka på vikten!
Jag kommer uppdatera mer om detta ifall jag nu bestämmer mig för att prova på det.

Nu är det inte många dagar tills Lisette flyttar hem igen :) trodde imorgon men hon har sagt på onsdag!
ska bli kul att få låna henne igen ett tag så det ser jag verkligen fram emot!

Ha nu en fortsatt bra första januari kväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0