Tacopaj

Tänkte jag skulle dela med mig av ett gott pajrecept som jag hittat inne hos www.matplatsen.org där finns många fina och goda recept som jag kommer testa allteftersom och häromdagen gjorde jag då denna underbart goda paj som tål att göras!

pajdegen gör du så här:

blanda ihop 4 dl mjöl, 2 tsk bakpulver,1 tsk salt, 50 gram smör/margarin, 1 1/2 dl filmjölk
blanda allt till en deg och tryck sedan ut degen i en pajform med löstagbara kanter 24-26 dm
förgrädda i 225 grader i 10 minuter


fyllningen till pajen består av:

600-700 gram blandfärs
1 1/2 påse taco kryddmix
1 hackad lök
1 dl vatten
2 tomater
fefferoni 4-6 st

Bryn köttfärs och lök,tillsätt vattnet och kryddpåsen och låt koka in så vätskan försvinner




hacka fefferoni och tomaterna


Lägg köttfärsröran i pajskalet och sen tomater och fefferoni ovanpå


 

Gör sen *toppingen*

 

2 dl creme fraiche

4 msk majonäs

2 dl riven ost

3-4 pressade vitlöksklyftor

blanda allt

 

bre toppingen över köttfärs,tomat och fefferoni, sen in i ugn 15-20 minuter i 250 grader tills ytan har fått fin färg.


pajen som befinner sig i ugnen!




pajen är klar för att ätas tillsammans med fräcsh sallad
kan verkligen rokomenderas!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0