kassler i ugn

Ja då har man testat ett nytt recept idag och det var himmla gott och kommer självklart komma på bordet fler gånger :) ganska lättlagat oxå och det är ju en fördel så här mitt i veckan.


4-6 personer

 

700-800 gram kassler

4 dl creme fraiche

2 dl mellangrädde

1 röd paprika

1 grön paprika

1 msk tomatpure

1 msk dijonsenap

1 knippe finklippt persilja

dragon

strösocker

salt

svartpeppar

*Allt efter smak*


Gör så här:


skiva kasslern i tunna skivor och bryn de som hastigast i lite smör i en stekpanna


 

Lägg sen över dom lite omlott i en ugnsform

Häll ner creme fraichen i stekpannan där kasslern har brynts, tillsätt tomatpure,senap,persilja och kryddor..smaka av och spä med grädden för att få lite mer sås

Strimmla paprikorna och lägg ner dom i såsen

 



låt puttra en liten stund och häll sen över såsen över kasslerskivorna



Grädda i ugn 200 grader i ca 20-30 min

servera med ris och sallad



väl värt att prova och receptet har jag hittat på matklubben.


Kommentarer
Postat av: Jayne

Aha...ett recept som jag ska prova en dag...



Det går bra med jobb... vi har ju haft en "pratvecka"...pratat oss samman jcg o nya kolleger, pratat om regler och rutiner, barn, verksamhet osv Nästa vecka kommer barnen.



Ang ramadan så stod det i artiklen att dessa män var uppe hela natten för att äta.... sen vad hela natten innebär...ingen aning :)

2010-08-13 @ 06:46:03
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack så mycket! Ja jag håller verkligen tummarna för att allt ska gå vägen. Vad gott det där såg ut... Ska spara receptet tills jag får tillbaka aptiten :)

2010-08-13 @ 09:12:36
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Eva

Låter gott. Det ska jag prova, ska se om jag h ittar kassler idag. Alltid kul med något nytt. Alla vet att jag inte gillar att laga mat så enkla recept är det bästa för mig.

2010-08-13 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0