Potatis,färs o beagratäng

så gott, så enkelt och så krämigt!!!

4 pers

ca 10-12 skalade och skivade potatis
400 gram blandfärs
2 gula lökar
4 dl creme fraiche
1 burk strimlad bambuskott
3 påsar extrakryddad bearnaisås (pulver)
4 dl vatten
salt
svartpepper
paprikakrydda

GÖR SÅ HÄR:

skala och hacka löken
bryn färs, lök och strimlade bambuskott i en stekgryta med lite margarin, krydda med salt,svartpepper och paprikakrydda
blanda ihop beapåsarna med kallt vatten och rör ner creme fraichen i en panna och låt det koka upp och ihop.
Gör under tiden salladen och skala och skiva potatisen
Häll färsröran i en smord gratängform
de skivade potatisarna över och sen sist såsen

grädda i ugnen i 225 grader i ca 45-50 minuter

servera med sallad


varvning av köttfärs och potais



Såååå Goott....sååå Enkelt!!!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Hej svejs

Tänkte på Ullared...vi får ta och kolla över helger vi kan.. jag kan de flesta till våren.. jag jobbar ju inte helg och har inget inbokat än sååå...

Kanske april är en bra månad???? Men annars kan man ju också "bara" ta och åka upp för dagen.

Åka tidigt och ta hela dagen till det. Fika och shoppa...skratta och ja..inte gråta hoppas jag!!!



Träffas.. var det SÅ länge sedan..hjälp!!!!!

Vad sägs om en fika innan jul???

Era mailadresser har färsvunnit från min mailbox.. bredbandsbolaget la om hela systemet och allt försvann... :(

Men kolla du ngn helg du är ledig så kan vi väl boka in?? Vi kan ju också träffas på dagen... ???

Kram på dej bästa vännen min...du vet att jag är mucho nyfiken på massor nu va... ha ha ha ha ha

2010-12-02 @ 12:24:05
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0