pizza på färdig deg!

Klockan är halv 9 och Denise ska snart komma hem för att äta lite hemmagjord pizza, eller njaa...degen köpte jag färdig så jag fyllde lixom bara på med ingredienser, smidigt och bra när man vill ha nåt snabbt till middag och det var precis det jag ville ha idag efter en hel dags utbildning.
Fick skjuts av min kollega och hennes man till jägersro efter utbildningen och då passade jag på att gå in på coop och handlade, hade redan innan bestämt mig för att fixa till en snabblagad pizza så jag visste ju vad jag skulle ha och styrde stegen mot dessa ingredienser,,,jaja...där åkte ner lite annat i vagnen oxå förstås men det gör det ju ALLTID!! :)  tog bussen hem med två tunga kassar men det gick bra trots att jag fick stå upp hela vägen, jag åkte ju typ i rusningstrafiken när alla slutat jobb o skola.

Pizzan blev jättegod trots fuskdeg! kan tänka mig att göra det fler gånger faktist...kanske till kalas eller om Denise har kompisar hemma en helg, så lätt att bara slänga på vad man vill ha och sen in i ugnen i 20 min.


ser ganska giftig ut på bilden men det beror nog på den gula cheddarosten.

 

Annars idag så har utbildningen gått bra men jag tycker ändå att det är jobbigt att vara inomhus så mycket,,ja i princip hela dagen förutom när man var ute och tog ett bloss på middagsrasten, så ja jag var helt slut i hjärnan den sista 1 1/2 timmen...orkade knappt tänka!!  annars e det väl bra att kunna tänka på kroppshållning och så, för egentligen jobbar man ju helt fel många gånger och det kan skada rygg och leder i framtiden, så visst är det nyttigt med sådana här utbildningar. Hoppas bara man har tid att ta till vara alla dessa övningar i själva verkligheten där det för det mesta ska gå undan just för att hinna med!

 

Imorgon är jag ledig och då planerar jag att storrengöra ett rum i taget, Och nu menar jag från tak till golv..och ev ändra om lite i storarummet? får se hur mycket jag pallar med imorgon? men jag känner så för att göra något drastiskt, måste snart ha lite förändring här hemma, annars blir jag TOKIG!! jag vill måla om, ha nya gardiner, lampor, mattor, filtar och annat som går i samma färger.

Måste bara snart bli bra väglag så jag kan ta min bil och köra runt o kolla lite på egen hand,,,ikea,jysk,loppisar,ekohallen,mobilia ja you name it!! Måste få lite vår i huset känns det som! :)

Jaja...imorse tog jag en bra bild på smulan..hon liknar en liten prydnadskatt där hon sitter i fönsterkarmen!!

 


visst e hon GOOOO??

Nu ska jag sätta in disken här och nu kom Denise för att ta K-T-hunden på sista rundan...


Kommentarer
Postat av: Jayne

Ja var är våren??? Jag köpte hem en bunt tulpaner..som jag flyttar med mig... hi hi hi hi



Tack Annette... du har rätt.. jag har ju sagt ifårn till skolan..så helt feg är jag inte!!! Men ibland är jag lite mesig!!!!



Kram på dej och lycka till med städningen nu imorgon.

2010-02-17 @ 22:12:03
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0