ugnsstekt falukorv!

Mumma vad gott detta var!! lätt och enkelt och ja mumsi mumsi!

800 gram falukorv
1 röd stor lök
philadelfiaost med tomat och paprika
1-2 tomater
senap
lite margarin


 

Falukorven fylld med diverse ingredienser..strö lite skorpmjöl över

in i ugn 225 grader i ca 20-30 minuter

några klickar smör ovanpå.

 

servera med potatis och sås o grönsaker!

idag hade jag nypotatis så jag skalade inte dom men dom var goda ändå!

 




Efter maten fixade jag till en snabb sockerkaka som jag hade hemma i skafferiet





och SÅKLART så blev det en *SLICK PÅ FINGRET* lite då och då...himmla god smet måste jag säga ;))





Sen råkade jag nog vända upp och ner på den för tidigt för den blev lite trasig!


 

 

MEN ACK.......SÅÅÅÅ GOD DEN VAR MED LITE VISPAD GRÄDDE!! YUMMMMIII!!!





Japp nu e man bara så mätt och belåten så nu säger jag hej då för idag så ses vi en annan dag





PÖÖÖSSSKIII!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: jayne

MMM... kakan ÄR god.. och vad spelar det för roll hur dne ser ut.. bara den är GOOOD.

Maten såg ju lätt och "god" ut... ska prova det en dag.

Ha det gott...i kylan

2010-05-17 @ 21:16:02
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

Min semester börjar vecka 28... sen är det tänkt att jag ska vara ledig till vecka 32.. men vi ska starta nya avdelningar och ev får vi bryta semestern redan 31...dvs jobba från 31... hmmm..

Äldste sonen har sökt sommarjobb.. 4 veckor på gamla fritids (genom UNG i sommar).. får väl besked i veckan..

Yngste ska vara hemma.. han får lära sig klippa gräs och sen dammsuga lite för extra pengar.

2010-05-17 @ 21:52:35
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: NievesKasey

Generally, university students <a href="http://www.primewritings.com/buy-essay-paper.php">buy essay paper</a> from the first custom papers writing corporation they find online. That supposes to be incorrect because they can get a cheating firm. Therefore, that's better to be careful with such things.

2012-02-17 @ 14:24:12
URL: http://www.primewritings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0