crepes med spenat o bacon

En Väldigt god Fredagsrätt eller en Lördagskväll framför tv-n :))

crepes till 4 pers

Mmm...jag gör ju min crepes-smet som pannkakor typ och så här gjorde jag då!

6 ägg
6 dl vetemjöl
12 dl mjölk
lite salt och lite socker
ca 50 gr smält margarin


Knäck äggen och vispa upp dom
häll i hälften av mjölken och vispa
hela mjölmängden och vispa till en slät smet, häll sen i resten av mjölken, salt,socker och smält smör och vispa.
stek på ett plättjärn!! ....första pannkakan blir ju alltid katastrof för mig så den fick hunden.

ingredienser till crepsen:

2 pak bacon a 140 gram
1 pak bladspenat 250 gram (fryst)
2 1/2 dl creme bonjour cousine med sharlottenlök och gräslök
1 tsk pepparmix
1 dl riven god ost


GÖR SÅ HÄR:

stek pannkakorna och lägg dom på ett fat
Tina spenaten och krama ur den på all vätska
strimla baconet och bryn det tillsammans med spenaten och pepparmixen
rör ner creme bonjoren med gräslök o shalottenlök
blanda ihop allt och fyll sedan pannkakorna med fyllningen och rulla ihopa

Lägg rullarna i en ugnsform och strö över riven ost
gratinera i 225 grader i ca 8-10 minuter

servara med grönsallad











Himmla gott var detta och man kan ju ha så många andra olika slags fyllningar!! :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0