så var det Torsdag..

...och påsken närmar sig med stormsteg, detta året ska vi inte fira påsken på något speciellt sätt mer än att äta lite ägg och sill, (Denise o jag har redan tjuvstartat med det nu imorsse när vi åt frukost)
Jag jobbar ju hela påsken från Fredag ända fram till Måndag *SUCK* inte så kul precis men ger ju kanske lite fina slantar i plånboken i Maj månad?!
Jag ska i alla fall köpa hem lite påskris imorgon så att man får *liiiiite* påskkänsla här hemma, ibland får man ju vara glad för det LILLA! ;)
Igår var jag på brandutbildning och det var ganska intressant hur lätt bränder egentligen kan uppstå och så snabbt det utvecklar sig till giftig rök när det väl har börjat brinna...fick se lite olika filmer om just detta och man fick nästan lite ont i magen av se det! Det var nyttigt att se och lyssna på i alla fall, och vi fick även prova på att släcka en brinnande docka med en brandfilt, även släcka en stor eldssvåda med brandsläckare...det var faktist första gången jag provade på det och även det är ju nyttigt, annars vet man inte hur man ska gå till väga den dagen man måste använda den på allvar!!

Igår var jag själv hemma och orkade inte fixa middag så jag kollade vad jag hade hemma och det blev tortillabröd med fyllning som jag värmde i stekpannan och det blev jättegott.


lätt och enkelt när man inte orkar laga middag till sig själv
som fyllning hade jag här bredbar vitlöksost på bägge bröden, rökt skinka, skivade champinjoner färska, skivad tomat och ostskivor
Lägg ihopa bröden och värm sen tortillasen i en torr stekpanna på bägge sidor, tills dom har fått lite färg.
jättegott och saftigt och frasigt!

Bra att alltid ha hemma...Tortillabröd, för sen har man alltid något i kylen som man kan fylla dom med! :))
Nu ska jag ut och sätta mig i solen, gäller att passa på idag när man är ledig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0