ris o kasslergratäng

bestämde mig idag för att göra Denises älsklingsmiddag som vi haft innan för länge sedan.
Enkelt och sådär lagom gott för smaklökarna, absolut inte min favvo men går som sagt att äta en Lördagkväll.

4-6 personer

ris för 6 portioner
500 gram kassler
1 purjolök
3 dl grädde
1 dl chilisås
1 dl majonäs
riven ost till topping

GÖR SÅ HÄR:

börja med att koka riset
under tiden skär man kasslern i tärningar och strimlar purjolöken
lägg ris,kassler, och purjolök i en ganska stor ugnsform (blanda om)
vispa ihop grädde,chilisås och majonäs och häll sen blandningen över kassler o risblandningen.
strö riven ost över
in i ugn ca 20 minuter i 225 grader

servera med en god fräcsh sallad







Nu ska jag ta och sätta mig i soffan och bara spana in tv resten av kvällen.
Imorgon blir det nog en tur till Ekohallen för att spana in lite dukar o annat till köksbordet. kanske sticker hem en sväng till min kära gamla mor o Nisse oxå?

HA EN SKÖN LÖRDAGKVÄLL DÄR UTE I VIMMLET!!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Ah...tack för recpetet. Jag ska ha kassler imorgon, tänkte antingen göra med potatis och sallade eller en med ris och bearnaisås som gratäng. MEN nu provar jag nog detta istället!!!!!

Kram

2011-02-20 @ 16:57:17
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: annette

Jayne! ja det var enkelt och sådär lagom gott :)

2011-02-20 @ 17:30:29
URL: http://loppingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0